Warsztaty: Zaadaptuj i zarabiaj – czyli jak rozwijać biznes w cyfrowej erze - Warszawa

digital business 915x300 v2

6 KROKÓW DO ZAPROJEKTOWANIA NOWEJ STRATEGII ROZWOJU BIZNESU
W WARUNKACH CYFROWEJ KONKURENCJI

 

Warsztaty 1: Model biznesowy. Termin: 4-5 grudnia
Na czym dalej rentownie budować przewagę konkurencyjną? Jak zwiększać przychody, panując nad kosztami?
Jak definiować priorytety w kierunkach rozwoju oferty, dystrybucji i marketingu?

  • Definicja, metodologia – co to jest model biznesowy, omówienie poszczególnych elementów modelu biznesowego.
  • Case study – efektywny model biznesowy jako podstawa do rozwoju firmy i zwiększenia efektywności jej działania.
  • Wewnętrzne źródła nieefektywności w modelu biznesowym.
  • Szanse i zagrożenia zewnętrzne dla modelu biznesowego.
  • Audyt modelu biznesowego.
  • Możliwie kierunki transformacji modelu biznesowego – gdzie i jak szukać źródeł rentownego wzrostu?

 

Warsztaty 2: Segmentacja. Termin: 14-15 stycznia
Jak definiować rynki i grupy klientów docelowych, by móc rozwijać w nich rentownie biznes?
Jak szeroko wykorzystywać w firmie segmentację do optymalizacji wydatków i zwiększania skuteczności oferty, działań sprzedażowych i marketingowych?

  • Co to jest segment klientów?
  • Co to jest segmentacja i do jakich decyzji biznesowych służy?
  • Jak skutecznie segmentować klientów?
  • Przykłady segmentacji w branży B2B i B2C.
  • Jak wykorzystywać wiedzę o segmentach klientów do wybierania właściwych grup klientów, projektowania dla nich rentownych ofert i kanałów dotarcia?

 

Warsztaty 3: Oferta wartości. Termin: 5-6 lutego
Jak projektować produkty i usługi, które znajdują nabywców i na których my jako firma zarabiamy?
Jak skutecznie komunikować ofertę w działaniach sprzedażowych i marketingowych?

  • Co to jest wartość w ofercie dla klienta?
  • Koncepcje wartości według światowych ekspertów.
  • Rodzaje i źródła wartości w ofertach B2B i B2C.
  • Przykłady ofert wartości.
  • Projektowanie oferty wartości produktu lub usługi.

 

Warsztaty 4: Modele i kanały sprzedaży. Termin: 4-5 marca
Jak rentownie dystrybuować nasze produkty i usługi oraz skutecznie docierać z nimi do klientów? Jak wybierać właściwe kanały dystrybucji? Jak umiejętnie budować mix kanałów tradycyjnych i on-line unikając konfliktów między kanałami?

  • Jaka jest rola kanałów dystrybucji w realizacji celów biznesowych?
  • Jakie mamy rodzaje kanałów dystrybucji?
  • Jaki zestaw informacji musimy posiadać, aby wybrać najbardziej rentowne kanały dystrybucji?
  • Jak zarządzać ofertą oraz kompetencjami sprzedawców w kanałach dystrybucji aby zachować ich rentowność?

 

Warsztaty 5: Proces sprzedaży. Termin: 1-2 kwietnia
Jak skutecznie zarządzać procesem sprzedażowym aby regularnie realizować sprzedaż? Dźwignie sukcesu w prospectingu oraz kolejnych etapach procesu sprzedaży.

  • Co to jest proces sprzedaży?
  • Jak prowadzić działania pozyskiwania nowych klientów aby zwiększyć rentowność tych działań? Jaką wiedzę i narzędzia powinniśmy do tego posiadać?
  • Jak zwiększyć skuteczność kolejnych etapów procesu sprzedażowego? Jaką wiedzę i narzędzia powinniśmy do tego posiadać?

 

Warsztaty 6: Zwinna cyfrowa transformacja firmy. Termin: 6-7 maja 
Jak wybierać i wdrażać w firmie ”w biegu” nowe technologie? Jak sprawnie przeprowadzić proces wdrożenia nowych technologii aby nie wpłynął on na funkcjonowanie firmy?

  • Jak wykorzystywać i wybierać nowe technologie do zwiększania efektywności naszego modelu biznesowego?
  • Jak przeprowadzić cyfrową transformację w firmie w sposób, który nie sparaliżuje bieżącego działania firmy?
  • Jak zrobić to szybko i efektywnie, tak by projekt nie zamienił się w wielomiesięczny strumień ciągłych spotkań?
  • Jak zrobić to w obliczu braku wewnętrznych kompetencji do przeprowadzenia takiej zmiany?